Let’s get ready to exchange stories!

_MG_5892[ENG] x-story is the new seed’s project which has just started and is about digital storytelling. Specifically, the project’s main objective is cooperating with a Hungarian organisation in order to exchange experience, knowledge and expertise about the application of digital storytelling to training and development projects.

X-story started in March and will end in November, and for the whole 9 months seed will be cooperating with the ONG Anthropolis, in order to improve digital storytelling as a tool for social development.

In particular, the main stages will take place:

1) Firstly, seed will learn Anthropolis’ method to implement development projects based on digital storytelling.

2) Then, Anthopolis will learn seed’s methodology and experience in applying digital storytelling to training projects.

3) Finally, the two organisations will implement two pilot projects in their own countries, appying the two learnt digital storytelling methodologies. The target groups will be young people and children.

You will very soon learn more about seed’s digital storytelling methodology and about Anthropolis.

 

[IT] x-story è il nuovo progetto che seed ha appena cominciato, e che rioguarda le storie digitali. In particolare, l’obiettivo principale del progetto è la collaborazione con un’organizzazione ungherese finalizzata allo scambio e all’integrazione di esperienza, conoscenza e competenza nell’applicazione della narrazione di storie in formato digitale ai progetti di formazione e sviluppo.

X-story è iniziato a marzo e terminerà a novembre; per tutti i 9 mesi seed colleborerà con l’ONG Anthropolis per sviluppare la narrazione di storie digitale come strumento di sviluppo sociale.

Il progetto si svolgerà seguendo 3 fasi principali:

1) Seed apprenderà il metodo di Anthropolis per implementare progetti di sviluppo basati sulle storie digitali

2) Anthopolis imparerà la metodologia con cui seed applica le storie digitali all’ambito della formazione.

3) Le due organizzazione implementeranno due progeti pilota nei propri paesi applicando le metodologie apprese nell’ambito di x-story. I destinatari saranno gruppi di bambini e di giovani.

Presto vi informeremo più dettagliatamente sulle metodologia di seed per applicare le storie digitali alla formazione e sull’organizzazione Anthropolis.