StorySHOP meeting in Bristol

image10[ENG] Last week StorySHOP consortium gathered once again to take part in a project meeting. This time, we all met in Bristol, UK.

We discussed about our most recent activities, and in particular about the handbook and pilot courses. The first one summarises the training methodology, approach and materials developed by the partnership. Such methodoloy was tested by organising to pilot courses wiht Swiss healthcare professional students and professionals, who learnt the digital storytelling based methodology aimed at improving their stress management capacity, and provided us with feedback and insight to improve it.

We also started to prepare and organise the actual experimentation of such materials, which will take place next year.

During this meeting we were also honoured by the presence of Mrs. Bodil Husted, our external evaluator.

image11[IT] La settimana scorsa il consorzio che implementa il progetto StorySHOP si è trovato ancora una volta per una riunione di progetto. Questa volta a Bristol, nel Regno Unito.

Abbiamo discusso le nostre ultime attività e novità, e in particolare il manuale e i corsi pilota. Il primo è un documento che riassume la metodologia formativa sviluppata dal progetto, che è stata testata grazie a due corsi pilota, organizzati in Svizzera e a cui hanno partecipato studenti e professionisti della cura. I partecipanti hanno imparato a sviluppare storie digitali atte a migliorare la loro capacità di gestire lo stress professionale e ci hanno fornito riscontri e suggerimenti utilissimi per migliorare ulteriormente le nostre risorse.

Abbiamo anche iniziato a preparare e organizzare la sperimentazione vera e propria del progetto, che avrà luogo l’anno venturo.

In questi due giorni abbiamo avuto l’onore di avere con noi Bodil Husted, la competentissima valutatrice esterna di StorySHOP.